Programy i systemy lojalnościowe - maksymalizacja zysków przy niskich kosztach funkcjonowania firmy

Maksymalizacja zysków przy niskich kosztach funkcjonowania firmy, oddani, wierni pracownicy, działający na rzecz firmy przez lata, to marzenie każdego przedsiębiorcy.

Naprzeciw tym potrzebom wychodzi rozwiązanie biznesowe w postaci programów/ systemów lojalnościowych, będących kompleksowym, skutecznym wsparciem każdej firmy.

Czym są programy/ systemy lojalnościowe i jak działają?

Programy/ systemy lojalnościowe to długofalowe, pozytywne działania marketingowe, których celem nadrzędnym jest budowanie oraz utrzymanie długotrwałych relacji z najbardziej korzystnym dla firmy klientem lub pracownikiem.

Każda firma stara się realizować swój program lojalnościowy nieco inaczej. Jedne przyznają punkty za zakup towaru, które później są wymieniane na nagrody, inne przyznają zniżki albo rabaty i dają możliwość uczestnictwa w loterii z nagrodami.

Odpowiednio dobrany i dopasowany do charakteru biznesu program, system lojalnościowy, zwiększa w danej firmie sprzedaż towarów i usług oraz generuje właściwą wysokość przychodów, przyczyniając się także do pozyskania nowego klienta dla firmy. I w końcu nagradza zaangażowanie klienta, kupującego towary i usługi danej firmy. Pozwala również firmie, poprzez odpowiednią motywację, utrzymać zespół efektywnych i lojalnych pracowników, bo i dla nich przeznaczone są nagrody.

Programy lojalnościowe skierowane są do różnych sektorów rynku, na przykład B2B (współpraca pomiędzy firmami) i B2C (klientem końcowym) oraz w formie programów motywacyjnych dla pracowników. Programy lojalnościowe B2B działają poprzez sprzedawców i pośredników. Budują marketing, między innymi, w grupach sprzedawców, hurtowników i dystrybutorów. Opierają się nie tylko o katalog nagród, ale także wsparcie handlowe i reklamowe, szkolenia i eventy.

Celem programów lojalnościowych skierowanych do klientów indywidualnych jest budowanie i promowanie marki danej firmy w świadomości potencjalnych klientów, a w dalszej mierze wzrost realnej sprzedaży i tworzenia długotrwałych relacji z klientem.

Programy/systemy lojalnościowe skierowane do klientów biznesowych, służą podtrzymaniu relacji biznesowych.

Natomiast programy lojalnościowe dla pracowników nie tylko motywują zespół lub dział w danej firmie, ale też i pojedynczego pracownika. Zachęcają go do aktywności. Nagradzają jego pomysły, zaangażowanie i kreatywność. Realizowane są w formie konkursów i quizów, gdzie konkretny wynik, cel biznesowy jest nagradzany.

Inną funkcję niż programy lojalnościowe pełnią systemy lojalnościowe promujące punktualność, terminowość, staż pracy danego pracownika, skuteczność podejmowanych decyzji, pomysłowość, zarządzanie czasem pracy w firmie i wykonywanymi zadaniami.

Pisząc o programach lojalnościowych należy wspomnieć o ważnym ich elemencie, czyli plastikowych kartach lojalnościowych, pozwalających przystąpić do danego programu, firmie, sklepowi czy też konkretnemu klientowi.

Plastikowe karty lojalnościowe są spersonalizowane, ale to właśnie dzięki nim możemy otrzymywać rabaty, zniżki, korzystać z promocji lub zbierać punkty. Karty te budują stałą relację klienta z firmą i przyczyniają się do poznania jego preferencji, a to przekłada się na konkretny zysk dla firmy.

Popularne posty